Dove - een merk voor echte schoonheid
Dove ondersteunt vrouwen bij het ontwikkelen van hun individuele schoonheid en zich 100% goed voelen.
Omdat schoonheid en bewust leven bij elkaar horen, zet Dove zich in voor duurzaamheid: Het merk maakt nu zijn flesjes voor douchegel, bodylotion, shampoo en conditioner van 100% gerecycled plastic.
Dove zet niet alleen vraagtekens bij de schoonheidsidealen die over de hele wereld gangbaar zijn, maar zet zich in voor een concept van schoonheid die verder gaat dan leeftijd, kledingmaat, huidskleur en andere uiterlijkheden. Het bedrijf is ervan overtuigd: schoonheid wordt niet bepaald door een bepaalde vorm, maat of kleur - mooi is wat jou definieert. Authentiek. Uniek. Werkelijk.
Dove biedt tal van verzorgingsproducten, van wasrepen tot douchegel en deodorant, bodymilk en bodylotion tot handcrème. Want alleen wie zich mooi en lekker in zijn vel voelt, kan dit uitstralen.
Dove Engagement voor zelfbewuste jonge mensen
Dove wil kinderen en jongeren helpen opgroeien met een sterk gevoel van eigenwaarde en zo hun volledige potentieel te ontwikkelen. Met het "Dove Project for More Self-Esteem" (DSEP) helpt Dove sinds 2004 jongeren om een positief zelfbeeld te ontwikkelen. Daartoe heeft Dove samengewerkt met vooraanstaande experts om gefundeerde programma's en materialen te creëren die ouders en leerkrachten kunnen gebruiken om jongeren te helpen. Meer informatie is hier beschikbaar.
Divers en oprecht - de Dove Talents
Dove werkt niet met professionele modellen, maar met Dove Talents - mensen zoals jij en ik.
100% echt: geen digitale wijzigingen bij Dove
Met het zegel “Geen digitale verandering” garandeert Dove sinds 2018 dat Dove Talents niet digitaal zal veranderen.
Dove reduceert nieuw plastic - om de planeet te beschermen
Dove gebruikt duurzame verpakkingen gemaakt van 100% gerecycled plastic voor alle fleslichamen.(Zonder dop) Zo kan jaarlijks meer dan 20.500 ton nieuw plastic worden bespaard. Alle bijbehorende verpakkingen zijn voorzien van het zegel '100% gerecycled plastic'.
Gecertificeerd "cruelty free": Dove en PETA - wereldwijd tegen dierproeven
Dove test wereldwijd niet op dieren; zelfs niet waar dierproeven vereist zijn. Hiervoor is Dove door PETA gecertificeerd als "cruelty free". #petacrueltyfree
Unilevers inzet voor de ontwikkeling van alternatieve testmethoden gedurende meer dan 30 jaar en de wereldwijde promotie van de acceptatie van dergelijke methoden door de verantwoordelijke regelgevende instanties heeft ertoe geleid dat PETA Unilever de naam "Bedrijf dat werkt aan verandering van regelgeving" heeft gekregen. Veranderingen beginnen), meer informatie kunt u hier vinden.